Thank you!
We will contact you shortly.
Загальна практика - сімейна медицина
ЩО ВХОДИТЬ ДО ОБОВ’ЯЗКІВ ЛІКАРЯ ПЕРВИННОЇ ЛАНКИ?
● Безпосереднє надання первинної медичної допомоги пацієнтам.● Формування та контроль виконання плану обстежень та лікування, аналіз результатів досліджень, призначення медичних препаратів та інших лікувальних заходів.● Надання медичної допомоги пацієнтам у невідкладному стані.● Направлення відповідно до медичних показань пацієнта, який не потребує екстреної медичної допомоги, для надання йому вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.● Координація роботи з іншими ланками медичної допомоги.● Ведення пацієнтів, що хворіють на соціально небезпечні інфекційні захворювання відповідно до законодавства.● Здійснення імунопрофілактики відповідно до чинного законодавства.● Консультування щодо здорового способу життя.● Проведення заходів масової та індивідуальної профілактики інфекційних захворювань.● Оцінка індивідуальних ризиків захворювань і консультування з питань профілактики. Розробка індивідуальних програм обстеження та спостереження за здоров’ям.● Інформування пацієнта щодо національних скринінгових програм та виконання інших функцій відповідно до законодавства або до програми.● Динамічне спостереження за неускладненою вагітністю.● Здійснення медичного догляду за здоровою дитиною.● Ведення хворих із психічними розладами, зокрема, враховуючи рекомендації спеціаліста. Надання паліативної допомоги, що охоплює:● оцінку ступеню болю;● призначення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;● лікування больового синдрому;● оформлення рецептів на наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори відповідно до чинного законодавства.● Координація та організація виконання лабораторних досліджень, проведення забору біологічного матеріалу.● Проведення лабораторних досліджень, у тому числі з використанням швидких тестів.● Призначення лікарських засобів з оформленням документів відповідно до законодавства.● Підготовка медичної документації для направлення осіб з ознаками стійкої втрати працездатності на медико-соціальну експертизу та на медико-соціальну реабілітацію.● Оформлення довідок, форм, листків непрацездатності.
Задекларовані пацієнти від власного сімейного лікаря можуть безкоштовно отримати:
● Медичні обстеження;● Первинні аналізи;● Направлення на консультації та обстеження;● Електронні рецепти;● Електронний лікарняний;● Направлення для МСЕК;● Дорослу та дитячу паліативну допомогу.
— Який лікар може бути сімейним лікарем?Посаду сімейного лікаря може обіймати лікар, який пройшов підготовку в інтернатурі за спеціальністю «Загальна практика — сімейна медицина», або лікарі за спеціальностями «Лікувальна справа» і «Педіатрія», що пройшли підготовку у вищих медичних закладах післядипломної освіти за спеціалізацією із сімейної медицини— Що лікує сімейний лікар?
Якщо коротко – то майже усе:) Діагностика та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, ведення пацієнтів з хронічними хворобами і станами – тепер це відповідальність сімейних лікарів. Вони стають першою і головною точкою контакту пацієнта з медичною системою.
Коли можна дзвонити до сімейного лікаря?
В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії. Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже нерідкі випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви.
— Куди звертатись якщо сімейний лікар не відповідає?
У разі якщо сімейний лікар не відповідає на телефонні дзвінки, треба залишити відповідне повідомлення лікарю, використовуючи сучасні соціальні мережі, зателефонувати у реєстратуру або колл-центр медичного закладу працівники якого розкажуть про подальші дії хворого. Не відправляйте аудіо, відео-повідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь. Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово.
Що робити якщо ваш сімейний лікар звільнився?
—Якщо пацієнт уклав декларацію з сімейним лікарем, який деякий час після цього звільнився, то пропонують укласти декларацію з іншим фахівцем у медустанові, на власний вибір. Також можна укласти декларацію в іншому медичному закладі – пацієнт має таке право. Обрати лікаря можна на сайті НСЗУ. — Що робити, якщо потрібна консультація, але сімейний лікар на лікарняному?
— Пацієнтів, які записані до хворого лікаря, мають попередити телефоном. Також медзаклад має розміщувати інформацію про відсутність лікаря на своїх інтернет-ресурсах і безпосередньо в самій лікарні.
Медустанова має призначити лікаря на заміну хворому. Медична допомога так само безоплатна, а декларація — чинна.
Дізнавшись про відсутність лікаря, пацієнт може перенести візит або просто прийти у запланований час та отримати консультацію лікаря на зміні.
Якщо ситуація є невідкладною, звертайтеся безпосередньо до найближчого медичного закладу, для цього не потрібне направлення. Якщо є загроза життю чи здоров'ю — дзвоніть у 103.
Е-направлення до лікаря. Як отримати та користуватися українцям
Для пацієнта електронне направлення – можливість отримати безкоштовні медичні послуги за призначенням лікаря. Таким чином, хворий може отримати доступ до консультацій вузьких фахівців, додаткових обстежень, процедур або госпіталізації.— Як працює е-напрямок?
Виписати електронне направлення має право будь-який лікар. Необов'язково це має бути сімейний лікар, педіатр чи терапевт. Наприклад, гінеколог може направити пацієнта на консультацію до ендокринолога, призначити аналізи тощо.
● Будь-який лікар, зареєстрований в електронній системі охорони здоров'я, вносить запис про призначення під час огляду пацієнта та створює електронний напрямок.● Пацієнт отримує направлення на свій телефон у вигляді 16-значного коду і з цим кодом звертається до будь-якої лікарні, яка має договір із НСЗУ.● Пацієнт може отримати послугу по електронному направленні безкоштовно лише один раз. Не можна звернутися за "ще однією думкою" до іншого лікаря з тим самим напрямком. Хіба що за власний рахунок.● Проте лікар може виписати електронний напрямок на групу послуг або кілька процедур, щоб заощадити час. Людині не потрібно ходити до лікаря кілька разів. Наприклад, лікар може направити пацієнта в одному напрямку до вузького спеціаліста та на обстеження окремо.● Кількість електронних напрямів не обмежена – лікар має виписувати їх на основі клінічної картини.● Термін дії електронного спрямування становить один рік від дня створення. Однак краще проходити обстеження у той термін, який рекомендує лікар.
Направлення тільки паперові?
Пацієнт може забути про папірці, які потрібно носити із собою і не втратити, щоб потрапити на прийом. Більшість українців мають мобільні телефони, а значить, номер направлення завжди під рукою. Повідомлення друкувати не потрібно – достатньо вказати номер прийому.
Пацієнти, які не мають телефону, можуть попросити лікаря роздрукувати електронне направлення безпосередньо під час прийому.— Отримувати лише особисто?
Зазвичай особиста присутність пацієнта для отримання електронного направлення обов'язкова, оскільки лікар виписує його, виходячи зі стану здоров'я людини. Проте є винятки. Коли пацієнт має хронічне захворювання та потрібно контролювати певні показники, лікар може створити направлення дистанційно.
Наприклад, пацієнти з цукровим діабетом повинні контролювати рівень глюкози у крові за допомогою тесту на глікований гемоглобін. У такому випадку сімейний лікар або ендокринолог, що їх спостерігає, може виписувати електронне направлення дистанційно. Номер надходить на мобільний телефон пацієнта.
З направленням – лише до комунальних лікарень?
З е-направленням пацієнт може отримати безкоштовну допомогу не тільки в комунальній лікарні, але навіть у приватних клініках або у лікарів-ФОП, якщо вони співпрацюють із НСЗУ.
І навпаки – з е-направленням від лікаря приватної лікарні можна звернутися до спеціаліста з комунальної.
Поради пацієнтам – що ще потрібно знати
● Уважно перевіряйте номер телефону, зазначений під час укладання декларації з сімейним лікарем. Адже потім саме на цей номер надходитиме вся інформація.
● Якщо пацієнт не має номера телефону, лікар повинен роздрукувати йому електронне направлення у вигляді інформаційної пам'ятки.
● При зміні номера обов'язково повідомте лікаря, щоб він вніс зміни до електронної системи. ● Якщо вже немає доступу до того номеру, замінити його можна онлайн через електронну форму на сайті НСЗУ у розділі "Громадян". Для цього потрібно мати кваліфікований електронний підпис. Отримати його можна в ПриватБанку (онлайн), казначействі, податковій, а також платних постачальників електронних довірчих послуг.
● Тільки лікар може призначати обстеження у вузьких спеціалістів. Пацієнт не може диктувати йому свої бажання.
Е-направлення не потрібне, щоб отримати екстрену медичну допомогу, звернутися до гінеколога, психіатра, стоматолога, педіатра, нарколога, фтизіатра, до лікаря, у якого пацієнт перебуває на обліку, а також, якщо пацієнт отримує послугу за власні кошти.
Не знайшли те, що шукали?
Заповніть форму і ми вам передзвонимо.